安全講習会の申込方法と注意事項
Application instructions for the safety training and important notices.

申込方法 Application instructions
  1. 受講管理システム』にアクセスして、共通IDでログインする。
    Access the Attendance Management System and login with the Common ID of your UTokyo account.



    • 共通IDは職員証または学生証の右下に記載された下10桁の数字です。
      The Common ID of the UTokyo account is the last 10 digits of the number found at the bottom right on your UTokyo student/faculty ID card.
      職員証  学生証
    • 共通IDが分からない場合は、低温科学研究センター[teion-info[at]crc.u-tokyo.ac.jp]にお問い合わせください。
      If you do not have UTokyo account, please contact us [teion-info[at]crc.u-tokyo.ac.jp].



  2. システムの左メニューから@「講習会受講申込」をクリックし、A「新規に講習受講を申し込む」ボタンをクリックする。
    Click @ Application in the navigation menu on the left side. Then, click A Apply for a new lecture button.



  3. B 主催部局で「低温科学研究センター」C 講習会種類で「低温科学研究センター安全講習会」を選択するとページ下部に画像とプルダウンが表示されるので、D 講習会名で参加回を選択後、E「この講習会に申し込む」ボタンをクリックして完了です。
    Choose B Cryogenic Research Center from "School/Faculty" pull-down menu.
    Choose C Cryogenic Research Center Safety Training Program from "Type" pull-down menu. Then, you will find Schematic Figure of EHS Education and "Date/Venue" pull-down menu at the bottom of the page.
    Choose the D Date that you would like to attend on. Finally, click the E Apply for this class button to finish the registration.

注意事項 Important notices
  • ログインできないとき
    ログインできない原因は主に次の二つが考えられます。 いずれにも該当しない場合は低温科学研究センター[teion-info[at]crc.u-tokyo.ac.jp]へお問い合わせください。
    If you cannot login, please check the following two points. If neither applies to you, please contact us [teion-info[at]crc.u-tokyo.ac.jp].

    1. 共通IDが登録されていない
      システムの利用は共通IDの登録が必要になります。IDをお持ちでない方は低温科学研究センターにお問い合わせください。
      Your UTokyo account may not be valid. If you do not have UTokyo account, please contact us.

    2. パスワードが更新されていない
      UTokyoアカウントの有効期限は変更後1年です。変更していない場合は利用できませんので、まずは変更登録が完了しているかご確認ください
      The password of your UTokyo account might have expired. The initial password has to be changed to activate the UTokyo account, and the password expires every 365 days. If the password has expired, the Attendance Management System cannot be used. For more information, click here.


  • キャンセルしたいとき
    受講申込のキャンセルはシステム内の申込履歴の画面からキャンセル手続きを行ってください。センターでは対応できませんのでご注意ください。
    If you would like to cancel your reservation, please do it yourself from the history record menu on the Attendance Management System. No need to inform us of the cancellation.


  • 所属がかわったとき
    所属や身分などが変わった場合、システム内の個人情報管理画面から変更できます。一度も変更されていない場合は実際の内容と異なる場合がありますのでご注意ください。
    Your personal information (affiliation, job title, contact information, etc.) on the Attendance Management System can be revised by yourself. If you have been transferred before, please check and update the information because the system can hold the outdated one.